Колкото повече се фокусираме върху дадено нещо, толкова повече ще насочваме и вниманието на децата към него. Ограничението на технологиите според препоръките на специалистите не бива да става по начин, който прави екрана фикс идея.
Вместо да издигаме на пиедестал технологиите като:
❎ “Набиваме канчето” за твърде много екранно време
❎ Награждаваме или наказваме чрез дигиталните устройства
❎ Показваме фрустрация или безсилие по темата
Можем да:
✅ Въведем ясни граници за позволено и здравословно екранно време
✅ Устояваме твърдо границите и показваме емпатия, когато е трудно
✅ Споделяме открито причините да поставяме ограничения
✅ Предлагаме алтернативи според интереса и нуждите на детето
✅ Даваме добър личен пример
Ако детето е по-малко, можем да планираме предварително какво екранно време искаме да има и да избягваме да го предлагаме като решение на проблем. Когато то попита, можем да му покажем на календара/дневния решим кога предстои следващото време пред устройството
Усмихни се 🙂 Можеш да се справиш!