Често срещана грешка от нас, родителите, е че предлагаме безграничен технологичен ресурс 📱 преди детето да е усвоило умения за самоконтрол. Съвсем нормално е като резултат да изпитваме трудности с поставянето и спазването на ограничения.
Бихме ли позволили на детето да се гмурка в дълбоки води 🌊, преди да е усвоило умението да плува? Също така не би било редно да му предоставим напълно функциониращ умен телефон, преди да сме убедени, че е готово да го използва по безопасен начин.
Моето мнение е, че няма правилна възраст за предлагане на собствено утройство. Има по-безопасна последователност – с надграждане.
🔰 Предлагаме устройство, за което вярваме, че детето е готово.
🔰 Даваме му време да надгради уменията си за самоконтрол и баланс.
🔰 Наблюдаваме дали устройството повлиява съня, играта, образованието, изпълнението на домашни задължения, времето, което отделя за приятели, и т.н. 🙂
🔰 Когато сме сигурни, че детето е усвоило концепцията за баланс и приоритизиране, ще сме сигурни, че е готово за надграждане 🙂
Подходяща последователност може да изглежда така:
🖥 Използване на компютър/лаптоп с предварително планирано екранно време;
📷 Фотоапарат – понякога децата просто искат да правят това, което и ние – да съхраняват ценни моменти;
📞 Обикновен телефон с копчета – детето ще има връзка с нас чрез текстови съобщения и обаждания. Ще може да се научи да използва и други функции в устройството;
⌚️ Ако проследяването е с приоритет, ръчният часовник тип “Майки” с GPS е добра алтернатива;
📱 Собствен умен телефон 🙂
Споделете опитност, мисли или въпроси в коментарите 🙂
***
Част от информацията в поста е вдъхновена от книгата “Внимание” от Нир Еял, Издателство “Ракета”
#офлайнкидс #екраннидеца #технологии #НитоДенБезКнижки #детство #осъзнатиродители #вечербезекрани