• Начало
  • Събития
  • Деца пред екрана
    • 0-3 години
    • 3-7 години
    • 7+ години
  • #ВЕЧЕРБЕЗЕКРАНИ
  • Деца пред обектива
  • Купи с кауза
  • За Офлайн Кидс
Offline Kids
Фондация "Офлайн Кидс"
Бебета Момчета Момичета Промоции
Занимания навън Занимания у дома Полезни статии Направи си сам
Loading view.

Събития Search and Views Navigation

Събитие Views Navigation

  • Списък
  • Месец
  • Ден
Днес
април 2023
нд 2
април 2 @ 2:00 pm - 4:30 pm

Детето отказва да се храни! Какво да предложа вместо екран? – ОНЛАЙН

Два часа и половина, в които ще ви насочим как да се справите с детския отказ от храна и без…

40лв
чт 20
април 20 @ 1:00 pm - 2:00 pm

Защо бебета и малки деца не бива да са пред екран?

Онлайн среща, в която ще ви споделим основните причини заедно със Световната здравна организация, Американската академия по педиатрия и повечето…

Безплатно
нд 23
април 23 @ 2:00 pm - 4:30 pm

Работя с детето! Какво да предложа вместо екран?

Две онлайн срещи, предназначени за родители на деца между 2 и 4 годишна възраст, на които предстои да се върнат…

70лв
май 2023
чт 4
май 4 @ 1:00 pm - 2:30 pm

Кога и как да въведем екранно време?

Онлайн среща, в която ще ви споделим практични насоки и съвети как е най-добре да се въведе екранно време в…

35лв
ноември 2023
сб 18
ноември 18 @ 1:00 pm - 3:00 pm

Мисия „Шишарка“: Приключение за родители и деца (5-10 години)

Два часа, в които: ✅ Ще посеем в децата основни умения за палене на огън ✅ Ще се забавлявате в…

45лв
  • Previous Събития
  • Днес
Export Събития

Вярвате в нашата кауза? Ето как можете да ни подкрепите!

Абонирай се

Последвай ни в Instagram
Неделя сутрин нагушках семейството, сложих раницата на гръб и потеглих към един от най-любимите ми градове - Пловдив <3

⭐️ Първата ми среща там беше с 23 разкошни тийнейджъра. Проведохме "Откачен или закачен?", разховаряхме за нашите ценности и цели и за това как технологиите могат да ни помогнат да ги постигнем или да ни отдалечат от тях. 

⭐️ След това проведохме среща с техните родители. Фокусът ни беше защо някои деца са по-привлечени към медиите и какво като родители можем да направим по този въпрос. 

⭐️ Следващият ден посетих 4ти клас от държавно училище. Дискутирахме видеоигрите и влиянието им върху нас. Когато 10 годишен ти каже, че това, което правиш, може да промени света, значи си е заслужавало... 

Благодаря на всички замесени в този маратон от събития - 3 програми за 26 часа (: 

🔰 Прекрасните момичета, които ми помагат за подготовката и материалите към програмата; 

🔰 На загрижените родители, които отвориха всички врати пред нас;

🔰 На всички вас, които не спирате да ни насърчавате и подкрепяте по всякакъв начин!

Продължаваме напред и вярваме, че най-доброто тепърва предстои :) 

***

Ако вярвате в това, което правим, можете да ни подкрепите като: 

➡️ Ни поканите във вашето детско учебно заведение; 

➡️ Дарите финанси, за да можем да продължим мисията си: 

⭐️ ФОНДАЦИЯ ОФЛАЙН КИДС 
⭐️ Банка: Банка ДСК 
⭐️ IBAN: BG82STSA93000027676303 
⭐️ BIC: STSABGSF 
⭐️ Основание: Дарение

➡️ Споделяте този и предстоящи постове, за да могат повече родители да бъдат информирани по темата "Деца и екрани";

Гледаме напред и ви пожелаваме: Бъдете здрави!

#офлайнкидс #екраннидеца #технологии #училище #ученици #образование
Споделянето на детско съдържание онлайн е много по-рисковано от всеки друг начин на презентиране на нашето дете в социума. Никой друг начин не остава трайни и незаличими следи в онлайн пространството, на разположение за комерсиални цели, криминални недоброжелатели, както и достъпни за бъдещите партньори, приятели, работодатели на децата ни. 

Това не е безобидно. Крие много опасности свързани с кражбата на идентичност, физическа уязвимост, опасна е за психиката децата и се свързва с повишен риск от социални проблеми, депресия, синдром на хиперактивност и дефицит на внимание, тормоз и унижения в училище, бъдеща дискриминация, проблеми с личната телесна неприкосновеност, доверието в бъдещ партньор и други.

Чувала съм родители да казват, че децата им одобряват всяка тяхна снимка, която споделят в социалните мрежи? Приемлив ли е такъв вариант? Прехвърляйки отговорността на децата, считаме, че тяхната автономност и право на лична неприкосновеност е спазена. Това е слаб аргумент. Децата не могат да разберат сложната социална и дигитална ситуация и последиците, които качването на техни снимки влачи след себе си. Тяхното схващане е, че в роклята на Елза са много красиви и искат да се похвалят на всички. Нереалистично и нечестно е да прехвърлим отговорността на детето за нещо, което нито разбира, нито може да оцени като риск. 

🔰 Разумната алтернатива 🔰

Разумната алтернатива на тази практика е разговор с детето, как и с кого конкретно смятате да споделите снимки или друга информация, например училищни постижения, предстоящи събития и т.н., Ако се е представило блестящо в даден училищен проект, предложете му да направите видео връзка с баба и дядо и то да разкаже за събитието. По такъв начин сме уважителни към личното пространство на детето, даваме му поле за изява и моделираме пред него здравословно и етично отношение в ползването на технологиите.

Автор на рубриката: @toni_ivanova_offlinekids.bg 

Всички статии към #децапредобектива може да прочетете на https://offlinekids.bg/category/pred-obektiva/

#офлайнкидс #вечербезекрани #технологии #социалнимрежи #осъзнатиродители
"...И тъй като бащата на детето ми се притеснява, че сме много крайни в подхода си, решихме да започнем да пускаме по едно филмче за 5-10 мин. не всеки ден на детето, като постепенно и плавно въведем екранно време. Какво се случи обаче. Времето беше още топло, знаете децата обожават да са навън да играят, да тичат. Само за няколко дни, седмица синът ми искаше да се прибираме веднага вкъщи след градина, само защото ще гледа филмче. Започна да се разстройва и да изпада в състояния преди и след екрана. И това за 5-10 мин. само. Спря да се играе сам, отказваше да сме навън, да играем на любимите му игри – криеница, гонене и т.н. Стана нервно, раздразнително, изгуби се жизнерадостта му, желанието му за живи игри, изследване, любопитство. Това ме изплаши и не само, не исках да гледам детето си толкова разстроено преди и след тези минутки филмче, което не само, че не му дава стойност, но и е причина да има негативни преживявания. То вече беше стнало зависимо. Ефектите от екранното време видя и мъжът ми и заедно решихме да спрем веднага. 

Точно 3 дни бяха необходими отново да се разкрият онези качества, които всъщност искаме да развиваме и култивираме в децата си – любопитсвто, креативност, желание за игра, физическа активност. Осезаемо отново синът ми стана по-сътрудничещ, по-спокоен, по-жив, по-активен, по-радостен, по-наслаждаващ се..."

Цялата история може да прочетете на https://offlinekids.bg/tochno-3-dni/

***

Предстоящи събития: 

🔰 Защо бебета и малки деца не бива да са пред екран? - https://www.facebook.com/events/620588166631823

🔰 Кога и как да въведем екранно време? - https://www.facebook.com/events/705456037741294/

🔰 Детето отказва да се храни! Какво да предложа вместо екран? - https://www.facebook.com/events/692460455748922/

🔰 Работя с детето! Какво да предложа вместо екран? - https://www.facebook.com/events/703222308013996/

#вечербезекрани #офлайнкидс #екраннидеца
"Аз съм Дарина Герганова и с "Аз съм Дарина Герганова и съм логопед от 10 години. В кабинета ми все по-често идват деца, които още от кърмаческа възраст са били оставяни да  гледат телевизия.

В кабинета ми дойде момченце на 3г. и 8м., което не разбираше какво се говори на български език, имаше заучени фрази на английски, тъй като от ранна детска възраст е било оставяно часове на ред да гледа BabyTV.

Детето не отговаряше на името си, не го и знаеше, нямаше и потребност да говори. Когато идваше в моя кабинет, беше винаги превъзбудено, искаше постоянно да се сменят дейности и неможех да прикова вниманието му за повече от 5 мин.

Започнахме терапия за преодоляване на дефицитите и с изричната уговорка от страна на майката, че ще сведе до минимум гледането на ТВ.

Процесът беше много труден. Отне ни много време на мен и на майката да предизвикаме интереса на това момченце. С общи усилия от моя и нейна страна детето започна до имитира част от домашните животни, да разбира прости команди от рода „Стани ,седни ,дай“. Постепенно започна да обогатява речниковия си запас от думи изцяло и само на български език.

Постепенно очният контакт стана по-стабилен, дори започна да ме имитира, слагайки даден предмет под брадичката си с цел да привлече моето внимание и чакайки аз да назова предмета.

Много често зависимите от устройствата деца имат сходна симтоматика с децата от аутистичния спектър. Хиперактивни са, не изпитват потребност да общуват с други деца, нито да говорят.

Телевизята облъчва децата, постоянно сменящите се картини карат децата след това да искат абсолютно същото, постоянно да имат сменящи се дейности, да имат слаба концентрация, неустойчивост на вниманието и хиперактивност.

Призовавам родителите до 3 годишна възраст да ограничават, а ако могат и да не пускат устройства на децата си. Нека има връзка и комуникация между родител-дете на родния /майчиния/ език, които е водещ."

Благодарим за споделеното от логопед Дарина Герганова 

***

Предстоящи събития: 

Защо бебета и малки деца не бива да са пред екран? - https://www.facebook.com/events/620588166631823

Кога и как да въведем екранно време? - https://www.facebook.com/events/705456037741294/

#вечербезекрани #офлайнкидс #екраннидеца
Мария е имала дълъг и изтощителен ден, прибира се у дома и най-малкото, за което иска да мисли, са проблемите й на работа. Вечеря пред някой филм, а след това се подготвя за сън. Загася лампата, ляга в леглото, но мислите й не й позволяват да заспи. Затова взема своя телефон и започва да скролва безцелно в социалните мрежи, за да забрави, да разтовари и да може да заспи “по-лесно”... 

Мозъкът на Мария, чиито биологичен часовник показва, че би трябвало да е тъмно и да подготвя цялото й тяло за сън, получава сигнал през очите за  неестествено ярка светлина. Тази от екрана. Тъй като тя много прилича на силната дневна светлина, мозъкът на Мария започва да си задава въпроси “Как? Какво? Все още ли е ден?”. Въпреки че вътрешният му часовник подсказва, че би трябвало да е нощ, той се доверява на сигналите, които получава през очите, и започва да подтиска процеса, който е необходим, за да се подготви тялото за сън. 

Започва да потиска секрецията на хормона мелатонин, който регулира съня. 

Най-накрая Мария наистина заспива. НО има един проблем. Тъй като са настъпили промени в биологичните ритми и в секрецията на хормона мелатонин, тялото й не може да навлезе във фазите на дълбок сън толкова често или толкова дълго, колкото е здравословно и необходимо, потиснат е парадоксалният (REM) сън. 

Какъв е резултатът? На следващата сутрин Мария се събужда, мускулите й са напрегнати, чувства се по-уморена, отколкото, когато е заспала, въпреки че е спала почти 8 часа. 

И неприятното е, че е възможно и 15 минути гледане в екрана да предизвика този ефект. 

Невъзстановителният сън се свързва със слаба памет, раздразнителност и влошено представяне на работа или училище. Ниските нива на мелатонин се свързват с депресия и възпалителни състояния като рак и аутизъм, както и отклонения в хормоналните функции, тъй като тялото започва да отделя хормони на стреса, за да компенсира, всичко останало. Проучвания свързват нарушения циркаден ритъм сън/бодърстване с понижени нива на серотонин, хормона на щастието. 

КАКВО ДА ПРАВИМ? 

Можем да изключим екранните устройства поне един час преди лягане и да ги заместим с дейност, която успокоява тялото и нервната система.
Днес искаме да ви запознаем Днес искаме да ви запознаем с наскоро публикуваното проучване, направено от организациите 1Password и Malwarebytes, озаглавено “Завинаги свързани - реалността на родителстването и да израснеш онлайн”, на тема поверителност и сигурност в интернет пространството през погледа на младежи на възраст от 13-25 (Gen Z) и техните родители. В този пост ще се спрем на разбиранията и възприятията на децата и родителите по повод качването на детски снимки в социалните мрежи на родителите. Целият материал включва по-широк набор от въпроси, свързани с разбирането на двете поколения са сигурност в интернет, достъп до устройства от младежите и т.н. Контролната група в изследването е 1000 двойки родител/дете, 75% от САЩ, 25% от Канада.

Да започнем с родителите: 79% от родителите смятат, че няма нищо нередно да публикуват снимки на децата си. 39% от тях смятат, че е приемливо да се публикуват снимки на децата от самото им раждане. Само 55% от родителите използват опциите на платформите за рестрикции на профилите, имащи достъп до снимките на децата им. 23% от родителите публикуват снимки на децата си само в гръб или прикриват лицата на децата си чрез пост обработка.

От друга страна, децата: 73% от тях биха предпочели, ако родителите им ги питаха преди да публикуват техни снимки онлайн, но само 34% от родителите го правят. 24% от децата заявяват, че предпочитат, контролът на публикации, които ги включват, да е техен, а не на родителите им. Само 20% от децата са се осмелявали да помолят родителите си да изтрият техни снимки от интернет. 12% от децата споделят, че са понесли негативи заради родителски постове. 

63% от децата споделят, че са изпитвали тревожност и ниско самочувствие на тази тема.

59% от децата споделят, че им се е наложило сами чрез самоинициативност да се образоват на тема онлайн сигурност, а само 21% са се научили от родителите си, 13% са се научили в училище.

84% от децата заявяват, че ще имат различен подход за бъдещите си деца, от този на родителите си, във връзка със споделянето онлайн.

***

Автор на рубриката: @toni_ivanova_offlinekids.bg

Цялата статия може да прочетете на нашия сайт.

#офлайнкидс #децапредобектива #вечербезекрани #осъзнатиродители
Load More... Follow on Instagram
  • Защо изобщо говорим за баланс?
  • Искам да използвам технологиите по-здравословно. Откъде да започна?
  • Полезни връзки
  • Често задавани въпроси
  • За Офлайн Кидс
  • Екип
  • Как да помогна?
  • Контакти
  • Отчет на дейността