Уорън Бъклайтнер се занимава с оценяването и рецензирането на образователни технологии още от 1984 г., когато защитава магистърската си степен. Той публикува “Children’s Technology Review”, където можете да намерите онлайн база данни от дванадесет хиляди рецензии на дигитални образователни продукти.
В този пост споделяме няколко въпроса, които Уорън Бъклайтнер насърчава родителите да си зададат, за да могат да преценят по-добре дали дадено приложение или предаване ще бъде действително полезно за детето.
- Каква е препоръчителната възраст за това приложение и възможно ли е да трябва да изчакаме още малко, за да бъде то действително полезно за детето ни?
- С какво си тръгва детето от преживяването? Какво ново знание или умение е придобило?
- Как това преживяване го обогатява? Или е възможно да прави точно обратното? Според проф. д-р Кари Хирш-Пасек насърчаването на активно участие и придаването на стойност и смисъл в заниманието са обогатяващи и овластяващи, а “наливането” на понятия в главата на някого чрез папагалско повтаряне – не е.
- Използва ли се потенциалът на технологиите по начин, по който традиционните офлайн преживявания не могат? С други думи, заслужава ли си дигитализирането, ако имаме просто един работен лист или набор от флаш карти?
- С какво този конкретен продукт превъзхожда всички други?
Вижте също: Време ли е за първото собствено мобилно устройство?
***
Ако ви интересуват теми като родителство, игрите и здравословно и осъзнато използване на технологиите, не пропускайте да последвате Offline Kids в Instagram, Facebook, Youtube и Spotify.
***
Източник: “The art of screen time”, Anya Kamenetz
Превод: Симеона Пасева