Идеи за провеждане на работни онлайн срещи в присъствието на малко дете

Този пост е за родителите, които НЕ ИСКАТ да предлагат екрани на малките си деца, но им се налага поради важни онлайн срещи. Описаните съвети по-долу са кратко резюме на всичкия споделен опит, които получих в социалните мрежи.

Искрено се надявам, че ще намерите вдъхновение към ИНДИВИДУАЛНОТО РЕШЕНИЕ и баланс за вашето семейство. 

Запазете този пост и ако прецените, споделете го, за да достигне до повече родители 🙂 

! Напълно нормално е детето да не иска да бъде само в другата стая. Голяма част от родителите споделят, че в началото на срещата споменават, че детето им е наоколо и се извиняват за евентуални прекъсвания и наложителни изключвания на камерата. Повечето от тях разказват, че получават разбиране, особено след началото на пандемията, тъй като  много родители са в същата ситуация. 

“И така той стана част от онлайн срещите и всички сме доволни.”

Предварителна подготовка на занимания за детето: 

  • Изцяло нови за детето занимания или любими играчки, които не е виждало скоро. Психолог Валерия Рачева (@the_magic_of_eating) споделя как процедира съпругът й:

“Предварително му скриваше няколко любими играчки и малко преди срещата му ги даваше да играе с тях като не ги вадеше от торбите – оставяше той да си ги разопакова.”

  • Добре е те да бъдат избрани според детските интереси (Във видео разговора „Помощ! Детето не се заиграва!“ с Анита Гергова от @osuznatiroditeli може да намерите практични съвети за намиране на заниманията, които ангажират по-ефективно – https://www.youtube.com/watch?v=BiKZ2VX8ZII ).

Организация на времето: 

  • Срещи, които изискват пълното внимание на родителя могат да се провеждат, когато детето спи или друг възрастен се грижи за него.
  • Срещи, които изискват присъствие и по-малко участие могат да се правят в двора/площадката, където в общия случай децата са по-спокойни и не изискват пълното ни внимание.
  • Срещи, които не изискват участие, а са предимно информативни, могат да бъдат провеждани дори и в парка.

Включване на трети лица: 

  • Бихте могли да потърсите почасова помощ само за времето на срещите (Ако е непознат човек, ще е необходимо и време за свикване с него).
  • Опция е също комбинирането с друг познат родител – когато вие сте в среща, той гледа децата, и обратното.
  • Бихте могли да включите роднина, който да чете книжка във видеовръзка с детето. Отново е екран, но е пъти по-полезно и приятно 🙂 

Изграждане на отношение и разбиране от страна на детето/семейството: 

  • Добра идея е обособяването на работен кът – стая, бюро или възглавница на дивана. Когато го заемете, вие и семейството се настройвате, че е време за работа. 
  • Криси Орсова споделя подобна идея – обличането на “работна дреха” за времето за работа, която да напомня на децата, че се случва нещо различно, с което е необходимо да се съобразяват.
  • Предварително можете да определите равни интервали на игра и работа (Например 1 час за игра и 1 час работа за мама и самостоятелна игра за децата) (отново идея от Криси Орсова, а цялата статия с начина, по който тя съчетава работа и гледане на деца (много е полезна!), може да прочетете в нейния блог).
  • Ели разказва как дъщеря й „работи“ заедно с нея.

„Тя сама си сглоби нейна си работа с книга за лаптоп, дадох й една мишка, слушалки и ходи да работи и тя.”

  • Всички идеи по-горе могат да се съчетаят с отбелязване на работния интервал чрез часовник със стрелки. Това ще даде повече яснота на малките за оставащото време и би могло да им помогне да бъдат по-търпеливи. Разбира се в началото ще бъдат малки интервали от по няколко минути и ще порастват с темпото на семейството 🙂

Споделете и вашия опит в коментар 🙂

***

Ако те интересуват теми като родителство, игрите и здравословно и осъзнато използване на технологиите, не пропускай да ни последваш в Instagram и Facebook.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *