Вместо да воюваме срещу детето и видео игрите, можем да го привлечем на наша страна в търсенето на здравословен баланс.
- Да му помогнем да разбере, че повечето видео игри са създадени с пристрастяващ дизайн. Колкото повече време и внимание им даваме, толкова повече гейминг компаниите печелят от нас.
- Да покажем искрен интерес към любимите видео игри на детето. Да се опитаме да разберем какво му харесва във всяка една, какво му дава, каква нужда посреща или от какво в реалния живот бяга.
- Да го учим да наблюдава промяната в емоциите си. Да го питаме за настроението му и да насочваме вниманието му, че след часове гейминг никой не е по-енергизиран, по-развълнуван или по-щастлив.
- Когато разбере нуждата от поставяне на граници на времето ни за видео игри, да търсим заедно начини за справяне с предизвикателствата в реалния живот, а времето пред екрана да остане приятно допълнение, вместо виртуално бягство.
Няколко причини децата да бягат от реалността си в екранните забавления:
- Много деца прибягват към видео игрите, когато изпитват трудности в училище или бягат от усещането, че не се справят с важна задача. Можем да започнем да хвалим и възнаграждаваме положените усилия, а не непременно резултата. Разбира се, заедно с това да го подкрепим в разбирането на трудния материал.
- В съвременния свят игрите са се превърнали в основен източник на социализация. Можем да подкрепим детето като създаваме повече възможности и условия за общуване с връстници в реалния живот.
- Възможно е да му липсва алтернатива и да се обръща към най-бързия източник на забавление. Можем да учим детето да си поставя цели за деня, седмицата или месеца, както и списък със задачи за постигането им.
- Понякога видео игрите са просто вреден навик. Формирането на нови здравословни навици за спорт, излизане с приятели и други офлайн активности могат да бъдат лесно решение на прекомерното екранно време.
***
Знаеш ли, че само с 10лв/месец можеш да ни подкрепиш да помогнем на повече семейства да използват технологиите здравословно? Тук можеш да научиш как.