Споделено от логопед Милка Игнатова

Благодарим на @millignatova за споделения опит. Милка Игнатова е майка, логопед и автор на книги. Работила е с деца без нарушения и деца с нарушения, в групи и индивидуално, с по-малки и по-големи. „Винаги си казвам: независимо какво е детето, индивидуалният подход, приятелското отношение и щипка забавление са най-добрите помощници.“, споделя Милка.

„В кабинета ми дойде мило и усмихнато момиченце на 4-5 години. Не разбираше инструкциите и въпросите ми, не посочваше, не назоваваше.

Разбирането не беше добро, а говора го нямаше изобщо. Зрителният контакт беше леко нестабилен, вниманието неустойчиво.

Момичето, докато е растяло, е гледало много часове на ден таблет и телефон и то видеа, които избира само, т.е. без контрол. Видеата са на различни езици и покавзат сцени и действия, които явно детето не осъзнава.

Например: Забодена вилица в ръка и тя се оказва торта. Детето след това опитва да си забоде вилица в ръката.

Случаят не е единствен и не се сблъсквам за първи път.

Мнението ми за технологиите като родител и логопед е, че колкото полза имаме от тях, вредата им е двойна.

Апелирам да внимавате с предлагането на екрани от рано и да го избегнете до възможно най-късно.

Ако все пак включвате, нека бъде за много кратко и на майчиния език. Също контролирайте съдържанието, което детето гледа.

Ако е възможно включете телевизор, не телефон, той поне не е преносим и детето няма как да го поиска в ресторанта, магазина и т.н.

Внимавайте и търсете златната среда, която е най-добра за детето.“

***

Ако ви интересуват теми като родителство, игрите и здравословно и осъзнато използване на технологиите, не пропускайте да последвате Offline Kids в Instagram и Facebook.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *