Как да измия косата на детето без драма?

Бях обещала да споделя идеите, които ми дадохте в отговор на въпроса “Как миете дългите коси на децата без драма?” 🙂 

Вярвам, че всяко дете е уникално и има нужда от индивидуален подход, но знам, че предложенията могат да бъдат полезни и на вас, както бяха и на мен 🙂 

Ще се радвам, ако се включите в коментар с полезен опит или със споделяне на поста, за да достигне той до повече родители, борещи се с този проблем 🙂 

➡️ “Пастели за баня. Рисувам нависоко, за да гледа нагоре” (тази идея помогна и на мен);

➡️ “Навивам на руло малка, памучна кърпа, която слагам на очите преди поливането. Дори да попадна вода, кърпата веднага я попива”;

➡️ “С чашки. Две за нея да прелива вода, а аз мия косата с трета”;

➡️ “Разсейвам я с въпроса “Има ли шампоан тук? А тук?” и така всяка част от лицето и тялото”;

➡️ “Предлагам й тя да сапунисва тялото си или гумени играчки, докато аз – косата й”; 

➡️ “С огледало. Така вижда какво се случва”;

➡️ “Започнах да я водя с мен на фризьор, за да види, че не е страшно”;

➡️ “Казвах й ‘Хайде сега под водопада да те погъделичка водата’”; 

➡️ “Сяда пред мен с гръб към мен и брои лампичките на тавана в банята, докато отмивам шампоан”;

➡️ “С гумена играчка, която да играе по време на къпане”;

➡️ “Кофичка и в нея гумена играчка. Пълним я с вода, за да наблюдава детето как водата повдига играчката нависоко”;

➡️ “С предварителна подготовка от много обяснения”;

➡️ “Давах й да мокри моето лице и обяснявах, че няма нищо страшно от водата”;

➡️ “Играта ‘Фризьорски салон’ – пълня корито, а тя ляга назад точно като в салон”;

➡️ “Дадох й слушалката сама да си намокри косата”;

➡️ “Използваме козирка за къпане”. 

Благодаря на всички, които се включиха с идеи, за да бъде този полезен пост възможен 🙂 

***

Ако те интересуват теми като родителство, игрите и здравословно и осъзнато използване на технологиите, не пропускай да последваш Offline Kids в Instagram и Facebook.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *