Това е въпрос, който получавам често. По тази причина споделям опита на една майка, който напълно потвърждава думите на Др Везенков: „И в 10 клас да дадете на едно дете, което никога не е виждало телефон или компютър, за една година ще надмине всички, които от 3-годишна възраст използват телефони, защото има капацитетът на нервната система и интелектът да усвоява способности, да се учи. Екраните всъщност отучват децата ни и компрометират процеса на учене.“
Оставям ви с историята:
„Спрях екраните на сина ми (вече на 11 и ½), когато го забелязах, че се заглежда в ТВ – бил е на около 6 месеца. От около година ползва смартфон (има инсталирано приложение, с което е доста ограничен – телефонът е отключен 1 час дневно и се ползва основно за попълване на тестове). От септември насам има и собствен компютър – просто от една възраст нататък наистина няма как да е изолиран от средата, в която растат. Естествено, компютърът също е с родителски контрол и го ползва ограничено време, но няма и как да минем без Майнкрафт и Фортнайт (час дневно, не всеки ден). За няколко месеца толкова напредна в технологиите, че буквално ми скрива шапката 🙂 Текстообработката и работата с Ексел ги научи сам, доста преди да вземат материала в училище, а с презентациите се справя по неволя – с двегодишното онлайн обучение вече той показва на мен неща. Определено е много по-напред от връстниците си, които израснаха с телефони/таблети 🙂“
Ако намирате този пост за полезен, ще се радваме да го споделите, за да достигне повече родители 🙂
***
Ако ви интересуват теми като родителство, игрите и здравословно и осъзнато използване на технологиите, не пропускайте да последвате Offline Kids в Instagram и Facebook.