Проучване проведено от И. Такахаши и колеги цели да проследи връзката между продължителния престой пред екрани на деца на 1 година и възникването на проблеми в развитието на възраст от 2 до 4 години.
Изследват се 5 области на развитие – комуникативни умения, фина моторика, груба моторика, умения за решаване на проблеми и лични социални умения, като участват 7097 двойки родител-дете от 50 клиники и болници в Япония.
Резултатите показват връзка между продължителния престой пред екран на деца на 1 година и изоставане в развитието на възраст 2 и 4 години в областите на комуникацията и уменията за решаване на проблеми.
„Това е наистина важно проучване, защото в него участват много деца, които са били проследявани в продължение на няколко години“, коментира д-р Джейсън Нагата, доцент по педиатрия в Калифорнийския университет в Сан Франциско.
Изследването е поредното потвърждение на апела специалисти от цял свят предлагането на екран да стане след като детето е навършило ПОНЕ 3 годишна възраст.
Вижте също: Какво да предложа вместо екран?
***
Ако ви интересуват теми като родителство, игрите и здравословно и осъзнато използване на технологиите, не пропускайте да последвате Offline Kids в Instagram, Facebook, Youtube и Spotify.