подходящо ли е

ДАДЕНО ДИГИТАЛНО СЪДЪРЖАНИЕ ЗА ДЕТЕТО МИ?

Децата са силно повлияни от всичко, което виждат и чуват, особено в най-ранна възраст. Затова е важно да се отнасяме с внимание и отговорност относно съдържанието, което позволяваме да достигне до тях през екраните. 

Аз съм Ники и днес ще ти помогна да направиш бърза справка за това дали дадено предаване е подходящо за детето или не.

Можеш да принтираш теста и да го поставиш на видно място у дома, за да ти е винаги под ръка.

Какво е задължително за всяко екранно преживяване?

Предаването трябва да отговаря на всички критерии в тази категория, за да бъде определено като подходящо и безопасно за детето:

Относно съдържанието:




Относно времето и начина за гледане:

  • При по-малките деца (3-7 години) е важно да нямат в ръцете си устройство за управление - дистанционно или мобилно устройство.
  • ТУК са описани няколко лесни и практични стъпки, които ще ни осигурят приключване на предаването без негативна реакция от страна на детето.

Минимум 2 пъти размера на дисплея.

Добра практика е използването на филтър за синя светлина дори през светлата част на деня.

Кога е наистина полезно съдържанието?

Съдържанието носи реални ползи, когато отговаря на поне един от следните критерии:

В ранна възраст - единствени ползи от екранното време могат да бъдат при активно участие и дискусия от страна на родителя.

Примери:
  • National Geographic KIDS по интересни на детето теми;
  • Виртуална разходка до далечен град, държава, туристически обект;
  • Изображения на исторически или други обекти, които не можем да покажем в реалността.

Примери:
  • Научни експерименти, съобразени с възрастта на детето;
  • Творчески проекти (оригами, лего, Pyssla и т.н.);
  • Нова рецепта, която да приготвим заедно.

Примери:
  • Тренировки за деца, особено ако са свързани с любим за него спорт;
  • Танци.

Примери:
  • Създаване на изображения и/или видеа;
  • Програмиране.

Когато детето използва устройство самостоятелно


Напомням ти, че няма нищо по-добро от това да гледаме заедно с детето и да превърнем екранното време в споделено преживяване. По този начин, освен че се забавляваме и помагаме на детето да разбира, дори да стане свидетел на неподходящо съдържание, можем да спрем за момент и да предадем нашите ценности за ситуацията.